Tuesday, April 1, 2008

PTA, Outing, J-Qaf

1 April 2007
Hari ni aku and husband apply Annual Leave khusus tuk jumpa Nurin's Teacher for Parent-Teacher Assesment(PTA).. Aku nye turn kul 11.00am.. dah alang2 amik jelah cuti..

Pagi aku hantar Nurin gi sekolah sbb dia lambat mandi, Pak Mus (transporter) dah sampai dia baru dok mandi.. actually, bangun dah lama tp buat hal xmo mandi plak.. Pas dah hantar my daughter, aku pon ajak husband gi breakfast kat Equine Park.. Roti pisang kat situ mmg marvellous.. aku ni milih sikit kalo bab2 roti canai ni.. mesti nak yg garing n nipis.. tu kalo aku dah suka kat tpt tu mmg aku gi situ je..

Dah habis mkn, aku saje ajak husband gi Phase 1, survey tuk sekolah agama Harith.. bajet nak masuk thn depan la.. aku nampak ada surau n budak kat situ.. then aku n husband pon turun tuk risik.. Aku kagum tul ngan ustaz tu leh ajar budak2 kat situ.. dia tu imam kat Phase 2.. dia ajar more on j-Qaf (Jawi, Al-Quran, Arab n Fardu Ain)..so tuk sesi pagi ni student x ramai dalam belas2 jer, tp kalo petang so far dah ada 29 org.. dia pon x mo amik more than 30 pepole takut xleh nak manage plak.. aku trus nak masukkan anak aku hari ni.. sbb dia amik gak yg tadika.. tp tulah kalo petang ramai sikit.. lagi pon anak aku ni petang mmg x tido.. dok tgk tv or main ps2 dia.. kat sini dia ajak hafazan , surah2 matsurat, solat etc.. aku cuma perlu cari transporter jelah.. tp dia ada mention nama Pak Mus.. so aku try kol dia.. (transporter Nurin).. agak famous gak lah Pak Mus ni.. heheh

Then, aku balik umah siap2kan baju tuk Anaqi.. rehat kejap suruh maid aku masak nasi goreng tuk anak2..sbb pas ni nak gi Sumway Hotel tuk buat reservation (free voucher dr Sunway)..Kul 11.00am, aku sampai kat Smart Readers.. my daughter saw us and she took her bags..taught that it's time to go back.. hehe


Tgh buat science

Actuallly, Nurin still ada kelas.. aku jumpa cikgu dia jek.. so, dia pon tunjuklah apa yg Nurin dah belajar setakat 3 bulan nie.. Teacher ckp mmg nampak diffrent dr awal dia masuk yg x mo bergaul, diam now can anticipate with the class activities.. Dr segi homework, kalo ABC tu ikut mood nak tulis tp kalo bagi Maths mmg dia no 1 la siapkan.. aku ckp kat umah pon camtu dia prefer buat Maths.. aku rasa tang tu dia and Anaqi ikut aku ler.. bab kira2 ni mmg favorite tp bab baca tu lambat le sikit.. kalo diberi pilihan aku pilih maths.. same goes to my hubby.. dia pon mmg suka maths ni.. Then, aku tgk coloring pon still need improvement.. tp bagi aku coloring it's not very important pon.. sbb aku mmg fail bab2 lukisan n coloring ni... husband aku ni lagi kreatif n mmg pandai melukis so aku still akan bagi semangat kat anak aku ni so that x jadi cam aku..

Gelagat di dalam kelas

Some class activities

Pose ngan parents

Masa aku dtg, dia tgh blaja subjek science.. aku nampak dia enjoy the subject... kelas dia ada 9 org 3 girls and balance of coz boyslah..the principal Pn. Ika said that nak hantar Nurin gi competition next year.. so dia nak groom dari awal.. sbb dia ckp budak2 yg baru join SR ni cam xleh nak dihantar ke competition.. aku pon x expect sampai camtu sekali.. sbb my intention nak hantar Nurin SR 1 year jerk.. then next year masuk Q-Dees.. tp apa2 pon aku akan tgk result and syllabus SR ni.. if looks OK then I'll continue...

Excited nak tunjuk hasil dari kilang roti

Dah abis jumpa teacher, aku ingat nak amik Anaqi kat sekolah.. Hari dia ada outing ke Kilang Gardenia.. aku sampai sana dlm kul 12pm.. tp tgk student dah tinggal sikit, then aku nampak van sekolah dia.. trus we all followed dr belakang.. dia pon turun x perasan we all ni kat belakang dia.. aku nampak ada plastic bag Gardenia.. he's very excited and showed us all the bread.. Ada 4 jenis roti ; Breakthru (dlam kotak), Twiggies, Sambal Bilis and apa plak namanye, start dari 'S'.. aku pon excited gak nak tau cite, then dia pon cerita la pengalaman dia kat sana.. best betul anak2 zaman skrang ni.. tadika jek dah pegi outing.. Nurin this Friday gi Kilang Vitagen plak.. kalo zaman aku dulu paling awal aku rasa masa standard 4.. gi bank Negara..

With Teacher Yeong

With Principal Pn. Yati

Pas tu aku singgah tadika lama Harith kat Bandar Kinrara.. nak amik CD concert thun lepas.. dah lama anak aku suruh amik tp asyik xde peluang jerk.. so jumpala ngan Principal, Pn. Yati and cikgu kelas dia Teacher Yeong.. sempatlah amik gambar ngan cikgu2 tuh.. next week dorang outing ke Aerospace.. yg x jd thn lepas.. best gak tuh..

Pas tu pegi ke Sunway Hotel plak.. nak buat reservation.. naik kat situ.. opis gelap plak.. tunggu dalam 10 minits then kol HQ.. dorang ckp situ start kul 2.30pm.. sabar jelah.. masa ni kul 1.00pm.. so, aku tanya HQ dia kat mana.. dia ckp dlm 10 minits dari hotel tuh.. So, kitaorg pon gi lah sana.. Sekejap je pon, masa tuk booking.. dia ckp nanti dia akan email confirmation slip by tomorrow..

Dah settle suma, balik rumah.. siap2kan anak2.. Aku hantar ke sekolah agama, sampai dalam kul 3pm.. Anak aku suruh duduk sebelah dia.. lama gak lah, aku stay sana sampai kul 4.50pm.. tu pon anak aku tgh leka dgr ustaz tu mengajar.. aku mmg kagum sbb budak2 kat situ seawal umur 5 tahun dah boleh menghafaz surah2, doa2.. aku pon smapai sekrang x terhafal.. itu pon hanya didikan seorg ustaz sahaja.. hopefully anak aku pon leh jadi seorang anak yg soleh dan dapat menerima didikan di sini.. turn anak aku plak baca iqra.. aku ingat nak take some photo tp segan la plak ngan ustaz tuh..


Ni pon curi2 snap

kelas habis dalam pukul 6.00pm.. husband aku ckp dorang tgh blaja solat.. aku sempat shoot dari luar.. anak aku balik naik van, aku follow dari belakang.. kat umah ada lah jugak aku dgr anak aku dah mula selawat.. hopefully, pas ni dia akan meminati bidang agama ni lebih mendalam..

nilah activiti aku pada hari ini..

No comments: