Monday, February 11, 2008

Something Happened To Me

11 Jan 08 ( 19 weeks)

Pagi something was happened to me.. Pagi td Nurin tgh mandi and abg dia blom mandi lagi.. Harith dok main suis shower.. Aku dah kuar mandi, so tinggal Nurin sorang2 kat toilet.. Then , masa Nurin tgh mandi abg dia OFFkan shower.. and Nurin kuar dengan badan yg still ada sabun lagik.. Aku pon masuklah ke toilet nak OFFkan shower yg x tutup.. Unfortunately... zassss.. aku terjatuh terlentang kat toilet.. sbb licin..

Husband aku marah Harith... kesian dia.. Aku pon cried jugak leh.. sbb sakit..

Husband : ' Jomlah gi klinik , cek dulu'
Aku : ' Xpelah.. xde apa2 ni..'

So, aku pon gi lah ke opis seperti biasa.. Tp bila on e way dah nak sampai opis aku ckp ngan husband aku..

Aku :' Gee nak gi Klinik la cek.. rasa cam baby dah x gerak'
Husband : ' Gee nak gi Klinik mana'
Aku: ' Ingat nak gi Klinik Idzham jerk, kat Kosas'
Husband :' Pegi Damai teruslah... Abg pon nak ikut' (aku bajet nak gi sendiri.. tp nasib baik husband aku nak ikut.. actually mestilah aku pon nak dia follow skali.. terharu le plak..)

Then, aku dropped kan my mum kat Ampang Park then gi amik husband aku kat opis.. aku kol Damai tanya skarng ni Doc sapa yg bertugas.. Pagi ni doc. Asmah, pukul 3pm kang baru doc. Halim.. x kisahlah dgn sapa2, janji aku nak gi cek baby..

Aku mula pikir yg bukan2.. meleleh bila aku pikir takutlah apa2 yg terjadi kat baby nanti.. Aku sampai kat Damai dalam pukul 9 lebih, ada 5 patient..

Kat sini, nurse amik urine test, timbang 51.5kg.. x banyak beza dr segi facilities except the interior dan dah bertambah besar.. Aku pon mintak report tuk sample darah anak2 aku.. Harith Anaqi darah O+ (follow ayah).. and Nurin Qistina darah A+ (yg ni ikut aku).. Bayangkan dah 3 thn aku still x tau Nurin tu jenis darah apa.. sbb masa bersalin Nurin hari Ahad.. so Nurse suh dtg amik report ari Monday.. sampai ke sudah x pegi amik.. apalah Ummi n ayah dia ni..

Lama gak nak tunggu turn.. Dlm pukul 10.30am, aku nye turn plak..

Doctor Asmah cek my previous record..

Doc : 'Suka ke dah dapat sepasang'
Aku : (Senyum jerk.. dalam hati x sabar nak scan..)
Doc : ' Ni planning ke.. ada amik asid folik ke nak dpt baby ni'
Aku: ' Stop amik Pil Yasmin then dtg period 1 bulan then trus lekat'
Doc : 'Bagus2.. So baby camne'
Aku : 'Pagi td jatuh kat toilet..Pas tu rasa baby x gerak'
Doc : ' Ha, yg tu x bagus.. Lain kali jgn bagi jatuh.. Suka ke dapat baby ni'
Aku : (Adus.. doc ni org dah le x keruan.. dia ni dok tanya suka ke...)
Doc : 'Oklah.. kita scan dulu'
Aku : Aku takut gak nak tgk..
Doc :' Ha.. ni jantung ni.. '
Aku : (Alhamdullilah.. aku nampak jantung baby berdegup)
Doc : ' Hmm... aktif baby nie..Dok pusing2.. ha dah tau ke baby apa.. tu baby nye b*la'
Aku : 'Hmm.. baby boy'

Charges for this cekup
Medical Supplies - $2
Diagnostic Charges - $30
Consultation - $35
Total - $67

5 comments:

Idham said...

tahniahh. suke ke? (tak jawab lagi)
My blog: Cabai Burung

Anonymous said...

mau...shima ni...hehehe akhirnya dpt jugak jejak sorg classmate TI.
blog x de la..tp hubbynye ada..kalau sudi jenguk..http://bob.studio707.net.my..nnt kita add link ye..anyway, congrate for the 3rd bb..jaga diri elok2..

Anonymous said...

allo ...ko nk aku update kan blog ko ke? hehehe .. klau esok aku tgk entry ni tak berubah2 .. siap la ko ..huhuhu! peace!

Fara

D said...

Mau.. Aku dulu pun jatuh tergolek gak (kalau ko ada baca dlm FP aku).. Tiarap cam spiderman gitu hehe. Masa tuh aku da full term...

Siap terpk takut baby patah aper2 kat dlm tuh huhu.

alhamdulillah sumer ok :)

SASMYN'S BLOG said...

Shima : tenkiu.. lama x dgr cite.. wow.. ni kira superwomen la ada '3 heroes'..

Diana : Aku selalu baca blog ko.. tulah nasib baiklah xde apa2.. ko pon dah selamat kuar 2 hero..