Monday, February 11, 2008

29 Dec 07 ( 18 weeks)

29 Dec 07 ( 18 weeks)

Pagi ni aku gi Jusco Tmn Maluri, nak mencari baju mengandung... adalah dapat sambar 4 helai dgn seluar 1 pasang.. Baju yg lama dah buang sbb masa time nak pindah baju tu suma dah kena air then berbau, so aku decide tuk buang suma.. hanya ada 3 pasang jerk yg selamat sbb aku simpan baju tu kat tpt lain.. ada gak baju peknen fav. yg aku suka pakai aku buang.. masa tu x pkr byk.. tp bila ingat balik rindu plak baju tuh.. aku try cari kat Jusco dah xde design tu lagik..huhu

Appointment dgn doc. pukul 2.30pm.. aku sampai dalam kul 3.00pm.. Mak oit ramai gak patient yg dtg kat sini rupanya.. tp mostly dorang nak jumpa doc. baby.. adalah 1 jam gak br akunya turn tuk jumpa doc. Ari ni nurse nak amik urine test... aku ingat dorang x buat sbb aku dah selamat membuang masa sampai2.. nasib baiklah dapat sikit.. nurse tu siap tekejut aku peknen..

Nurse : 'X nampak akak macam peknen'
Aku : 'Oh, yeke.. lepas ni datang kena pakai baju peknen la '

Then aku turun ke bawah tuk amik berat badan n blood preassure.. Sebelum datang aku dah timbang kat rumah.. sebab last visit xde amik berat pon.. Kat rumah berat aku 51.8kg, tp kat klinik 50.5kg.. mungkin pagi td berat plus makanan... Nampak canggih gak mesin penimbang.. digital.. BP pon digital gak.. In term of facilities aku rasa KPMC ni up to date la jugak...

Alhamdullilah suma OK.. so bila turn aku jumpa doc... sikit je soklan..

Doc : ' Suma nampak Ok.. '
Aku : ' Bila leh start amik darah?'
Doc : 'Doc blom suruh amik darah lagik kan.. so hari ni kita amik darah'
Aku : ' OK'
Doc : ' Kita scan dulu'
Aku : 'Hopefully dah nampak la ' (kalo ikut time ni dah leh nampak)

Anak2 aku pon excited nak tengok..

Harith : 'Bila baby ummi nak kuar ni'
Aku : ' Nantilah, blom lagik'

Before that aku penah tanya dekat anak2 aku..

Aku : ' Abg nak baby apa'
Harith : 'Baby BOY'
Aku : ' Kakak nak baby apa'
Nurin : 'Baby girl.. sama macam kakak'
Harith : 'Mana boleh dua, dalam perut ummi ada 1 jerk'

Kekadang aku pikir pandai gak bebudak ni.. Aku suka dengar bila dorang berborak.. ada jerk cerita... So masa scan, doc ckp ha dah nampak dah.. Very clear..

Aku : ' Nanti adik dapat baby boy'
Nurin : ' Ala...' (sedih jerk sbb dia nak gurl)
Harith : ' Nanti baby ummi kuar kat mana'
Doc : 'Soalan yang bijak.. Kids love to ask that question'
Aku : Senyum jerk
Doc : 'Baby dah 19 weeks and he's very active'

Kali ni doc bagi aku Obimin jerk.. sebab aku ada minum susu.. Pas ni aku kena amik darah dekat Lab.. Masa nak amik darah ni aku siap pegang tangan Nurin.. maklumlah lama x kena inject2 nie.. ngeri plak.. Alhamdullilah, suma berjalan lancar..

So bil tuk this check up as below:-
Consultation - $40
Ultra Sound - $30
Medication - $ 24
Lab (blood) - $ 64
Total - $158

1 Jan 08

Hari ni aku gi 1 Utama , nak mencari kasut untuk dipakai ketika pregnant.. Kot2lah ada sale yg murah2 sbb dah year end.. Masuklah aku ke ModernMum.. Belek2 baju.. bolehlah jugak byk yg less 50%.. tp rega pon leh tahan gak.. Pas tu adalah sandal yg bagi aku menarik gak.. It's simple and comfort.. Tp less 20% jerk.. Tp aku ckp ngan husband kita jln2 tpt lain dululah.. tp xde yg menarik.. so at last we decide to buy the sandal and 1 blouse.. Kalo ikut aku x payah pon xpe, cari yg murah sikit tp husband aku dah beriya2 nak beli.. so aku accept jerk.. thanks abg.. love you.. muaahhh

No comments: