Thursday, August 2, 2007

Sabah - Kota Kinabalu (Day 1 - 22 July 2007)

1,000,000 FREE SEATING...Aku memang tunggu promosi Air Asia yg free seat tuh.. So bulan Jan 07 dah booking.. Pikir punye pikir, at last Sabah menjadi destinasi pada tahun ini..Tahun ni aku pergi 3 family (Zaidah - wajib n adik Zaidah).. So, aku memilih bulan July tuk bercuti.. Terpaksalah aku 'off'kan Harith bersekolah selama 4 hari..

So hari yg ditunggu dah tiba.. Flight pukul 7.00am.. time tu pon kalo nak dapat tiket free.. So apa lagik.. pukul 4.00am dah bangun.. Bersiap2 tunggu taxi.. taxi plak salah jalan.. so sampai kat rumah pukul 5.15am.. Fare taxi (Airport Limo) $74 sbb kira midnite charge..

Then sampai LCCT pukul 6.00am, tunggu Zaidah tuk check in.. Sampai sana tgk departure pukul 6.50am.. Kelam kabut.. masa nak check in, tgk kaunter tuk ke Sabah tu dah tutup.. so yg jaga kat situ suruh cepat sbb takut tertinggal flight.. Nasib baik le kitaorg sempat.. Tp kat dalam flight tu tetiba announce flight delay plak.. So bertolak le dalam pukul 7.15am.. Dalam flight suma tido.. x ramai pon org yg nak ke KK..

Sampai KK dalam pukul 10.30am.. Then, our transporter dah tunggu kat situ.. Kami sewa van sebagai pengangkutan bagi memudahkan perjalanan di sana... Mula2 ada driver tp sbb drivernye amatlah pendiam.. kami suma berpakat tuk drive sendiri.. So, sewa van tuh dlm $100 sehari.. Kira murah sangatler tuh.. Tq Zaidah sbb dapatkan transport.. Then, kami terus check in di Promenade Hotel Apartment ($103.50/nite)..

Ingatkan nak pegi ke Sunday Market, tp tunggu driver tu lama plak.. katanye amik kawan.. then tunggu le kat lobby tu sampai kul 12pm, trusler check in.. Van sampai 12.30pm, kami pegi jugak le ke Sunday Market tu, kekunun nak tgklah apa yg ada.. Sampai je tgk org jual suma dok mengemas nak balik dah.. sbb dah nak tutup.. kat situ pukul 1 dah tutup.. then kami gi cari kedai makan.. x ingat le plak kat mana.. tp area KK ler..hehe

Ari ni setakat berjalan2 di pekan KK jelah.. kami pegi ke Pasar Filipina.. kat belakang tu banyak barang basah, ikan bakar, sayur2.. hmm sumanye murah2.. rasa cam nak borong jerk.. Suma dah tertelan air liur tgk ikan, udang, sotong bakar.. so suma pon kekunun nak rasa jelah, sbb baru je lepas lunch.. Not bad gak rega dlm $66..

Dah makan pergi Tanjung Aru plak.. ingat nak tgk sunset.. Sampai sana dah pukul 6.30pm.. xdelah sunsetnye..huhu.. so just bergambar je kat sana.. then singgah plak Giant tuk bekalan ke laut esok arinye.. Balik bilik pukul 8.30pm.. Then ZZZZZZZZ... keletihan...